Konferansebidrag og publikasjoner
Her finner du oversikt over utdanningsfaglige konferansebidrag og publikasjoner av ansatte ved BFE. Hvis du ikke finner eget arbeid på listen send en mail til annfrid.sivertsen@uit.no så legger vi det inn for deg.
Artikler i tidsskift med fagfellevurdering
Istencioglu T, Lassesen B, Lindberg AB, Boud D, Bjælde OE, Dikilitas K, Bjælde OE, Dikilitas K, Ershova T, Gray Jr RM, Kvernenes M, Musaeus P, Prilop CN, Raaheim A, Sundset MA, Svensen C (2025) Do well-regarded university teachers exhibit feedback literacy? Examining the validity of a competency framework. Assessment & Evaluation in Higher Education, 1–18. DOI: 10.1080/02602938.2025.2553897
Sandvoll R, Sundset MA (2025) Fostering collegial faculty development of teaching – a case study from a Norwegian university. Journal of Further and Higher Education, 49(5), 658–670. DOI: 10.1080/0309877X.2025.2483848
Sundset MA, Sandvoll R, Låg T (2025) The Power of WIL: Advancing Work-Integrated Learning in Discipline-Based Higher Education Programs. Nordic Journal of STEM Education, 9(3), 37-60. DOI: 10.5324/njsteme.v9i3.6378
Sundset MA, Norli NQB, Bjørndal CRP, Svensen C (2024) Formative feedback through digital MCQs: Students´ perceived learning in a bachelor-level physiology course. Nordic Journal of STEM Education DOI: 10.5324/njsteme.v8i2.5600
Sundset MA, Sandvoll R (2022) Academic development through a collective approach – introducing peer observation of teaching in a multidisciplinary faculty. Nordic Journal of STEM Education DOI: 10.5324/njsteme.v6i1.4260
Podcasts/Outreach
Sundset MA, Sandvoll R (2025) NOKUT-podden: Den om kollegialt samarbeid om undervisning. https://soundcloud.com/nokutpodden/den-om-kollegialt-samarbeid-om-undervisning
Konferansebidrag
Sundset MA, Sandvoll RS, Finstad B-P, Hovda Lien I, Låg T (2025) Praksis i ikke-profesjonsrettede utdanninger – hva sier forskningen? Avslutningskonferanse for prosjektet «Samarbeid om praksis i høyere utdanning», Norges Fiskerihøgskole, Tromsø, Scandic Ishavshotell https://uit.no/project/sampraksis/1
Thoresen AR, Finstad B-P, Hovda Lien I, Sandvoll RS, Sundset MA (2025) MOKTA Utdanningskonferansen ved UiT: Sampraksis. Digitalt opplæringsprogram for veiledning i praksisbedrifter. Speedpresentasjon og poster.
Holtermann K, Soulé J, Cotner S, Sundset MA, Finstad B-P, Hovda Lien I, van der Meeren GI, Velle G, Sandvoll R (2025) MNT KONFERANSEN i Trondhjem, WORKSHOP: Praksis i disiplin og tverrfaglige studieprogram: Hva, Hvorfor og Hvordan? Nordic Journal of STEM Education – Artikkelsamling for MNT-konferansen 2025, Vol. 9, No. 2 (2025)
Sundset MA, Aaby T, Falkeid Eriksen E, Finstad B-P, Holtermann K, Hovda Lien I, Martens I, Sandvoll RS, Soulé J, van der Meeren GI, Velle G, Vogt HA, Cotner SH (2025) WEBINAR UIB: Former students value long-term impacts of work-integrated learning in Fishery and Aquaculture Science and STEM science programs.
Sandvoll R, Finstad BP, Sundset MA (2023) Students´ perspectives on learning when crossing contexts in a multi-disciplinary program with work-integrated learning. Konferansebidrag (Abstract og foredrag) på ISSOTL23 Context matters i Utrecht, Nederland 8-11.11.2023.
Berglund LI og Krause K. (2023) Studentproduserte filmer i laboratorieundervisning Konferansebidrag (se side 134-138) til MNT konferansen 17.03.2023
Sandvoll R, Finstad BP, Sundset MA, Lien IH, Sandvik M, Kristiansen S og Lindquister C (2023) Praksis som læringsform i ikke-profesjonsrettede utdanninger - hva vektlegger studentene som sentralt for egen læring? Abstract (se side 118) til MNT konferansen 16.03.2023.
Sivertsen A (2023) Læringsakademi - Kollegafellesskap for kulturendring. Poster. Abstract (se side 235) til MNT konferansen 16.03.2023.
Norli NQB, Sundset MA, Svensen C, Bjørndal CRP (2022) Flervalgsoppgaver som verktøy for læring og utvikling av tilbakemeldingskompetanse i fysiologiundervisning på bachelor nivå. Abstract og foredrag på UiTs Utdanningskvalitetskonferansen 07.12.2022.2
Svensen C, Sundset M (2022) Hvordan gi tilbakemelding underveis i undervisning slik at den fremmer læring? Foredrag på BFE Læringsakademiet, Seminar om eksamen og vurdering; 16.02.2022.