Disputas Joakim Arnøy

Illustrasjons-/bannerbilde for Disputas Joakim Arnøy

Master of Arts in International Relations Joakim Arnøy disputerer for ph.d.-graden i humaniora og samfunnsvitenskap og vil offentlig forsvare avhandlingen:

«Reference frameworks of peace educators: Possible causative mechanisms to contextualise non-formal peace education»

Prøveforelesning over oppgitt emne:
Has peace education been successful in Norway? If so, how might success or effectiveness be judged?

Prøveforelesningen og disputasen strømmes her!

Her finner du doktoravhandlingen.

Program:

Prøveforlesning 10:15-11:00
Innledning og 1. opponent 11:15-13:00
Lunsj ca.13:00-14:00
2. opponent ca. 14:00-15:00

Veiledere
Hovedveileder førsteamanuensis ph.d. Mohammad M. Salehin, UiT Norges arktiske universitet
Medveileder førsteamanuensis dr.art. Christine Smith-Simonsen, UiT Norges arktiske universitet.

Bedømmelseskomité

Første opponent: Professor PhD Roger Mac Ginty. Durham University, England.
Andre opponent: Professor D.Phil. Felisa L. Tibbitts. Utrecht University, Nederland.
Leder av komiteen: førsteamanuensis ph.d. Marcela Douglas Aranibar, UiT Norges arktiske universitet.

Disputasleder

Ph.d og senterleder ved Centre of Peace studies Marcela Douglas Aranibar, UiT Norges arktiske universitet.

Populærvitenskapelig sammendrag:

This thesis acknowledges the role of the facilitators of non-formal peace education activities, and looks at how the individuality of such peace educators may shape or inform how such activities turn out. As an article-based thesis comprising of 4 articles, there are three cases presented, which look into forms and potential of non-formal peace education in different contexts. The data from these cases, being of practices mainly in Norway and Tanzania, are analysed in free-standing manner in the articles, before being brought together in the thesis to formulate a theoretical contribution about peace educators’ potential to help contextualise peace education activities. The ensuing concept adds depth to existing models of contextualisation of peace education.

De som ønsker å opponere ex. auditorio, kan sende en e-post til leder av disputas innen kl. 14:00 disputasdagen: marcela.douglas@uit.no

When: 15.12.25 kl 10.15–16.00
Where: HSL-fakultet, SVHUM, B1005
Location / Campus: Digitalt, Tromsø
Zielgruppe: Ansatte, Studenten, Besøkende
Contact: Magnus Skogvoll Eliassen
Phone: 77645182
E-mail: magnus.s.eliassen@uit.no
Add to calendar