Prøveforelesning og disputas: Master of Philosophy in Childhood Studies, Steffi Gebus v/ ILP

Master of Philosophy in Childhood Studies, Steffi Gebus holder prøveforelesning og disputerer for ph.d.-graden i humaniora og samfunnsvitenskap
Tittel på avhandlingen:
«“We’re Giving the Children a Safe Space in the Middle of Crises.” A Mixed-Methods Study of Teachers’ and Psychosocial Counselors’ Experiences of Implementing School-Based Psychosocial Support in Crisis-Affected Lebanon»
Prøveforelesningstekst:
“What are the benefits of involving local communities in designing and implementing aid programs to ensure relevance, cultural sensitivity and sustainability?”
Avhandlingen er tilgjengelig i Munin.
Prøveforelesning starter kl 10.10 mens disputasen starter kl. 1215. Begge deler vil bli strømmet her (Panopto). Det vil også bli gjort opptak av prøveforelesning og disputas som vil være tilgjengelig i en måned.
NB! Inntil streamen starter kl 10.10 vil du få opp meldingen No results were found. You might see results if you sign in. Det er ikke nødvendig å logge inn, men oppdater siden når prøveforelesningen har startet så vil du finne streamen.
Populærvitenskapelig sammendrag:
The global refugee crisis leaves millions of children facing trauma, stress, and disrupted education. This dissertation explores how school-based psychosocial support (PSS) programs can strengthen refugee children’s resilience and learning. Through two studies in Lebanon — in public schools and informal learning centers after the Beirut Port Blast — it examines how teachers and counselors implement PSS and how the Better Learning Program (BLP) improves children’s well-being. The short-term, tailored BLP intervention showed promising improvements, driven by psychosocial safety, self-regulation, and co-regulation. The dissertation also highlights the need for methodological resilience to conduct robust research in ongoing crisis settings. Long-term success requires better training, institutional support, and care for educators. This work delivers lessons for improving supportive, crisis-sensitive education.
Veiledere:
Hovedveileder professor Jon-Håkon Schultz, UiT Norges arktiske universitet
Medveileder førsteamanuensis June Thorvaldsen Forsberg, UiT Norges arktiske universitet
Medveileder professor Eva Alisic, University of Melbourne, Australia (oktober 2024-mai 2025)
Bedømmelseskomité:
Første opponent: Professor PhD Miranda Olff, University of Amsterdam, Nederland
Andre opponent: Professor ph.d. Marit Ursin. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU)
Leder av komiteen: Professor ph.d. Ove Gunnar Drageset. UiT Norges arktiske universitet
Leder av disputas:
instituttleder Siw Skrøvset, Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
De som ønsker å opponere ex. auditorio kan sende epost til disputasleder Siw Skrøvset (siw.skrovset@uit.no) innen kl. 14:00 på disputasdagen.