Prøveforelesning og disputas: Master of Philosophy in Childhood Studies, Steffi Gebus v/ ILP

Illustrasjons-/bannerbilde for Prøveforelesning og disputas: Master of Philosophy in Childhood Studies, Steffi Gebus v/ ILP

Master of Philosophy in Childhood Studies, Steffi Gebus holder prøveforelesning og disputerer for ph.d.-graden i humaniora og samfunnsvitenskap 

 
Tittel på avhandlingen:
«“We’re Giving the Children a Safe Space in the Middle of Crises.” A Mixed-Methods Study of Teachers’ and Psychosocial Counselors’ Experiences of Implementing School-Based Psychosocial Support in Crisis-Affected Lebanon»

Prøveforelesningstekst:
“What are the benefits of involving local communities in designing and implementing aid programs to ensure relevance, cultural sensitivity and sustainability?”


Avhandlingen er tilgjengelig i Munin

 

Prøveforelesning starter kl 10.10 mens disputasen starter kl. 1215. Begge deler vil bli strømmet her (Panopto). Det vil også bli gjort opptak av prøveforelesning og disputas som vil være tilgjengelig i en måned.

NB! Inntil streamen starter kl 10.10 vil du få opp meldingen No results were found. You might see results if you sign in. Det er ikke nødvendig å logge inn, men oppdater siden når prøveforelesningen har startet så vil du finne streamen.

 

Populærvitenskapelig sammendrag:
The global refugee crisis leaves millions of children facing trauma, stress, and disrupted education. This dissertation explores how school-based psychosocial support (PSS) programs can strengthen refugee children’s resilience and learning. Through two studies in Lebanon — in public schools and informal learning centers after the Beirut Port Blast — it examines how teachers and counselors implement PSS and how the Better Learning Program (BLP) improves children’s well-being. The short-term, tailored BLP intervention showed promising improvements, driven by psychosocial safety, self-regulation, and co-regulation. The dissertation also highlights the need for methodological resilience to conduct robust research in ongoing crisis settings. Long-term success requires better training, institutional support, and care for educators. This work delivers lessons for improving supportive, crisis-sensitive education.

 

Veiledere: 
Hovedveileder professor Jon-Håkon Schultz, UiT Norges arktiske universitet
Medveileder førsteamanuensis June Thorvaldsen Forsberg, UiT Norges arktiske universitet
Medveileder professor Eva Alisic, University of Melbourne, Australia (oktober 2024-mai 2025)

 

Bedømmelseskomité:
Første opponent: Professor PhD Miranda Olff, University of Amsterdam, Nederland
Andre opponent: Professor ph.d. Marit Ursin. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU)
Leder av komiteen: Professor ph.d. Ove Gunnar Drageset. UiT Norges arktiske universitet

 

Leder av disputas:
instituttleder Siw Skrøvset, Institutt for lærerutdanning og pedagogikk

De som ønsker å opponere ex. auditorio kan sende epost til disputasleder Siw Skrøvset (siw.skrovset@uit.no) innen kl. 14:00 på disputasdagen.

When: 10.09.25 kl 10.00–15.30
Where: ILP-Bygget 1.059 (Auditorium Didaktikken)
Location / Campus: Digitalt, Tromsø, Alta
Zielgruppe: Ansatte, Studenten, Besøkende
Contact: Silje Sivertsvik
Phone: 98680395
E-mail: silje.sivertsvik@uit.no
Add to calendar