Anne,
Carola Babette
:
Making spaces for Sámi knowledge in education landscapes
2025
Anne
:
Braiding sámi knowledge into early childhood education in costal areas in Norway
2025
Anne
:
Å lære i og med verden- teoretiske og metodologiske innganger i utforsking av bærekraftige praksiser i barnehagen
2024
Liv Torunn,
Jorunn Spord,
Johanna,
Tiri Bergesen,
Elin Eriksen,
Alicja R.
et al.:
Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforksning
2024
Anne,
Carola Babette
:
Indigensiering av en barnehages uterom - et casestudie fra en barnehage i et urbant område
2023
Abigail,
Anne
:
Towards a methodology of place in ethnographic research with children
2023
Carola,
Anne
:
Barnehagebarns multisanselige møter med samiskinspirerte lekeinstallasjoner
2023
Veronica,
Greta,
Anne
:
Sami culture as an interdisciplinary topic in early childhood teacher education
2022
Anne,
Abigail
:
Lines in the snow: encountering mutual relations
2022
Carola,
Anne
:
Key - note: Local arctic practices. Outdoors in Coastal Sámi kindergarten
2022
Carola,
Anne
:
Landscape practices in a coastal Sami kindergarten department
2022
Veronica,
Anne
:
Sami educators' perspectives on outdoor life in kindergarten
2022
Helge,
Betty,
Veronica,
Anne,
Siri Sollied,
Marit
et al.:
Lovverket for barnehagene må endres
Helge,
Betty,
Veronica,
Anne,
Siri Sollied,
Marit L
et al.:
Nøkkelkompetanse i utdanningen
Pernille Elisabeth,
Anne
:
Vet du ka en snøkrystall smake? - om utforskende pedagogikk i barnehagen
2022
Veronica,
Anne
:
Samiske perspektiver i natur og friluftsliv i barnehagen
2021
Carola,
Anne
:
Visualizing different voices in a community of practice
2021
Anne
:
Bålet min venn - samiske perspektiver i en barnehages hverdagsliv
2021
Anne
:
Child-Place relations and sustainability in early childhood education
2020
Kjetil,
Marit,
Helene Berntsen,
Hege,
Anton,
Øivind
et al.:
Barnehagelærerrollen - I dag og i fremtiden (kort versjon)
Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg 2019
FULLTEKST
Anne,
Abigail
:
Lines in the snow; minor paths in the search for sustainability early childhood education
2019
Elin Eriksen,
Anne
:
Visualising epistemological perspectives - a case of the web-banner of KINDknow - Kindergarten Knowledge Center for Research on Diversity and Sustainable Futures
2019
Anne,
Pernille Elisabeth,
Estrdahl
:
Livet rundt lavvoen
2019
Pernille Elisabeth,
Anne
:
Lek i et skiftende snølandskap
2019
Utdanning/Forskning,
Kjetil,
Marit,
Helen Berntsen,
Hege,
Anton
et al.:
Barnehagelærerrollen i et profesjonsperspektiv – et kunnskapsgrunnlag
Anne,
Toril,
Mai Brit
:
Innledning: Barn skaper sted - sted skaper barn
2018
Anne
:
Relasjoner i omgivelsene - vilkår for barns oppnåelse av agentskap
Barnehagefolk 2018
Anne
:
Blikk for vandring - de yngste barnas vandring som fenomen og metodologisk tilnærmimng
2018
Toril,
Anne
:
Children as Wayfarers in the Weather-world
2018
Anne
:
Samisk i barnehagen
2017
Toril,
Anne
:
De yngste barnas vegfaring i et værlandskap
2017
Anne
:
De yngste barnas vegfaring i et værlandskap
2017
Toril,
Anne
:
Vegfaring - de yngste barnehagebarnas steds- og meningsskaping gjennom vandring
2017
Toril,
Anne
:
"Rom for vandring"
2016
Toril,
Anne
:
"Rom for vandring"
2016