Bilde av Myrstad, Anne
Photo: Torje Jenssen

Anne Myrstad


Job description

Underviser i probelmstillinger knyttet til  mangfold, kulturforståelser,  stedsbaserte læringsprosesser  på 3- årig bachelor, barnehagelærerutdanning og barnehagefaglig masteremne. Forsknings- og utviklingsarbeid er knyttet til stedsbaserte læringsprosesser og urfolksmetodologi. 


  • Abigail, Anne :
    “Being There” in More-Than-Human Worlds: Place, Body, and Time in Ethnographic Research With Children
    Journal of Childhood Studies (JCS) 12. September 2025 DOI
  • Anne :
    Å flette og veve med samiske kunnskapsforståelser i barnehagen
    Speki. Nordisk pedagogisk-filosofisk tidsskrift 2024 DOI / ARKIV
  • Carola Babette, Anne :
    Etisk design ved barns bruk av GoPro-teknologi i barnehageforskning
    2024 DOI / ARKIV
  • Anne, Carola :
    Visualizing a Common World of Entanglement through Multiple Viewpoints. Visuality Design in and for Education
    Video Journal of Education and Pedagogy 2022 DOI / ARKIV
  • Veronica, Anne :
    Samiske tematikker i barnehagens friluftsliv og bruk av natur
    2022
  • Pernille Elisabeth, Anne :
    Knowing-with-snow in an outdoor Kindergarten
    Journal for Research in Arts and Sports Education 2022 DOI / ARKIV
  • Anne :
    Samiske perspektiver i en barnehages hverdagsliv
    2021
  • Elin Eriksen, Anne :
    Visualising epistemological perspectives: Using symbols and metaphors to research sustainability
    Video Journal of Education and Pedagogy 2020 DOI / ARKIV
  • Anne, Abigail, Pernille Elisabeth :
    Lines in the snow; minor paths in the search for early childhood education for planatary wellbeing
    Global Studies of Childhood 2020 DOI / ARKIV
  • Anne, Toril :
    De yngste barna som vegfarere i barnehagen
    Nordisk barnehageforskning (NBF) 2019 DOI / ARKIV
  • Anne, Toril :
    Barn som vegfarere i et værlandskap
    2018
  • Anne :
    Å bebo verden ved å bevege seg gjennom den
    2018
  • Toril, Anne :
    Å skape handlingsrom for de yngste barnehagebarna
    2017
  • Anne, Toril :
    Første-fots-erfaringer gjennom vandring - de yngste barnas samspill med omgivelsene i barnehagen
    2016
  • Anne, Toril, Mai Brit :
    Barn skaper sted - sted skaper barn
    Fagbokforlaget 2018
  • Anne, Carola Babette :
    Making spaces for Sámi knowledge in education landscapes
    2025
  • Anne :
    Braiding sámi knowledge into early childhood education in costal areas in Norway
    2025
  • Anne :
    Å lære i og med verden- teoretiske og metodologiske innganger i utforsking av bærekraftige praksiser i barnehagen
    2024
  • Liv Torunn, Jorunn Spord, Johanna, Tiri Bergesen, Elin Eriksen, Alicja R. et al.:
    Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforksning
    2024
  • Anne, Carola Babette :
    Indigensiering av en barnehages uterom - et casestudie fra en barnehage i et urbant område
    2023
  • Abigail, Anne :
    Towards a methodology of place in ethnographic research with children
    2023
  • Carola, Anne :
    Barnehagebarns multisanselige møter med samiskinspirerte lekeinstallasjoner
    2023
  • Veronica, Greta, Anne :
    Sami culture as an interdisciplinary topic in early childhood teacher education
    2022
  • Anne, Abigail :
    Lines in the snow: encountering mutual relations
    2022
  • Carola, Anne :
    Key - note: Local arctic practices. Outdoors in Coastal Sámi kindergarten
    2022
  • Carola, Anne :
    Landscape practices in a coastal Sami kindergarten department
    2022
  • Veronica, Anne :
    Sami educators' perspectives on outdoor life in kindergarten
    2022
  • Helge, Betty, Veronica, Anne, Siri Sollied, Marit et al.:
    Lovverket for barnehagene må endres
    2022 ARKIV
  • Helge, Betty, Veronica, Anne, Siri Sollied, Marit L et al.:
    Nøkkelkompetanse i utdanningen
    2022 ARKIV
  • Pernille Elisabeth, Anne :
    Vet du ka en snøkrystall smake? - om utforskende pedagogikk i barnehagen
    2022
  • Veronica, Anne :
    Samiske perspektiver i natur og friluftsliv i barnehagen
    2021
  • Carola, Anne :
    Visualizing different voices in a community of practice
    2021
  • Anne :
    Bålet min venn - samiske perspektiver i en barnehages hverdagsliv
    2021
  • Anne :
    Child-Place relations and sustainability in early childhood education
    2020
  • Kjetil, Marit, Helene Berntsen, Hege, Anton, Øivind et al.:
    Barnehagelærerrollen - I dag og i fremtiden (kort versjon)
    Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg 2019 FULLTEKST
  • Anne, Abigail :
    Lines in the snow; minor paths in the search for sustainability early childhood education
    2019
  • Elin Eriksen, Anne :
    Visualising epistemological perspectives - a case of the web-banner of KINDknow - Kindergarten Knowledge Center for Research on Diversity and Sustainable Futures
    2019
  • Anne, Pernille Elisabeth, Estrdahl :
    Livet rundt lavvoen
    2019
  • Pernille Elisabeth, Anne :
    Lek i et skiftende snølandskap
    2019
  • Utdanning/Forskning, Kjetil, Marit, Helen Berntsen, Hege, Anton et al.:
    Barnehagelærerrollen i et profesjonsperspektiv – et kunnskapsgrunnlag
    Kunnskapsdepartementet 2018 FULLTEKST / SAMMENDRAG / OMTALE
  • Anne, Toril, Mai Brit :
    Innledning: Barn skaper sted - sted skaper barn
    2018
  • Anne :
    Relasjoner i omgivelsene - vilkår for barns oppnåelse av agentskap
    Barnehagefolk 2018
  • Anne :
    Blikk for vandring - de yngste barnas vandring som fenomen og metodologisk tilnærmimng
    2018
  • Toril, Anne :
    Children as Wayfarers in the Weather-world
    2018
  • Anne :
    Samisk i barnehagen
    2017
  • Toril, Anne :
    De yngste barnas vegfaring i et værlandskap
    2017
  • Anne :
    De yngste barnas vegfaring i et værlandskap
    2017
  • Toril, Anne :
    Vegfaring - de yngste barnehagebarnas steds- og meningsskaping gjennom vandring
    2017
  • Toril, Anne :
    "Rom for vandring"
    2016
  • Toril, Anne :
    "Rom for vandring"
    2016

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →


    CV

                                                                              


    ILP Lærerutdanning 4.025


    Click for bigger map