Inger Merethe Hansen
Job description
Stillingens undervisningsdel er knyttet til faglig ansvar for videreutdanningsemner i profesjonsfaglig veiledning for lærere i barnehage og skole, samt veilederutdanningsemne i Pedagogikk og Spesialpedagogikk.
Prosjektansvarlig i tiltaket Ny i nord - profesjonsfaglig veiledning for nyutdannede lærere i barnehage og skole, Troms og Finnmark, finansiert av Utdanningsdirektoratet.
Prosjektleder i FoU-prosjektet Fleksibel og tilgjengelig profesjonsfaglig veilederutdanning for lærere i barnehage og skole.
Medlem i Arbeidsutvalget i det nasjonale nettverket Veiledning for nyutdannede lærere (VNL).
The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →
Publikasjoner utenom Cristin
Hansen, Inger Merethe. Når ensomme praksislærere møtes - Praksisforum som arena for refleksjon og læring. Bedre Skole 2020 (1). ISSN 0802-183X.s 78 - 82.
Worum, Kirsten Sivertsen; Hansen, Inger Merethe. Omvendt undervisning som en kontinuerlig dialog i veilederutdanningen. Fyrtårnkonferansen 2019 2019-05-14 - 2019-05-14 2019.
Worum, Kirsten Sivertsen; Olsen, Rigmor; Hansen, Inger Merethe. Studentevalueringer som talesjanger i egen veilederutdanning. Veiledningskonferansen 2019 2019-02-06 - 2019-02-07 2019.
Hansen, Inger Merethe; Kalseth, Gjertrud Irene. Forum for praksislærere - En arena som fremmer læring og styrker rollen som lærerutdanner og veileder?. Veiledningskonferansen 2017 2017-02-15 - 2017-02-16 2017.
Hansen, Inger Merethe. Praksisforum - en arena for refleksjon og læring?. NORALF - Nordisk konferens i aktionsforskning 2016-10-06 - 2016-10-07 2016.
Hansen, Inger Merethe. Et forum for praksislærere - en arena for refleksjon og læring?. (fulltekst) 2016.
Research interests
Forskningsinteresser er knyttet til veilederutdanning, profesjonsfaglig veiledning og bruk av digital teknologi i høyere utdanning.
Medlem i forskningsgruppen Lærerutdanning i forandringstid (LIFT) og i forskningsprosjektet "Utdanning i profesjonsveiledning" (UPV).
Leder FoU-prosjektet Fleksibel og tilgjengelig profesjonsfaglig veilederutdanning for lærere i barnehage og skole.
Deltaker i forskningssirkelen for STEP - Partnerskap for bærekrafting overgang fra lærerutdanning til yrke, ledet av Eva Bjerkholt (USN).
Gjesteredaktør i tidsskriftet NORDVEI med temanummeret Veiledning og digitalisering - muligheter og utfordringer.
Teaching
Stillingens undervisningsdel er knyttet til faglig ansvar for videreutdanningsemner i profesjonsfaglig veiledning for lærere i barnehage og skole, samt veilederutdanningsemne i Pedagogikk og Spesialpedagogikk.
Prosjektansvarlig i tiltaket Ny i nord - profesjonsfaglig veiledning for nyutdannede lærere i barnehage og skole, Troms og Finnmark, finansiert av Utdanningsdirektoratet.
Medlem i Arbeidsutvalget i det nasjonale nettverket Profesjonsfaglig veiledning for nyutdannede lærere.